Hva får du når du plasserer elektrisk kraft på isete underlag? En overlegen effekt av Range Rover Electric under ekstreme vinterforhold!
I den siste vintertesten i Arjeplog i Sverige, utmerker Range Rover Electric seg ytterligere! 29. april i år gjennomførte prototypene nok en vellykket test- og utviklingssesong i minusgrader ved polarsirkelen.
Modellen viser til allsidige kjøreegenskaper på ufordrende underlag og forhold med dårlig veigrep, uanstrengt kjøring med én pedal, og ny og avansert ThermAssistTM varmestyringssystem.

ThermAssistTM -teknologien i Range Rover Electric har gjennomført over 72 000 kilometer med testing i Nord-Europa denne vinteren. Det avanserte varmestyringssystemet reduserer strømforbruk ved oppvarming med opptil 40 %, og gjenvinner varme for oppvarming av fremdriftssystemet eller kupeen ved omgivelsestemperaturer helt ned til -10 °C. Også effekten av ladeytelse minimeres, og du kan være trygg på at ladekapasitet opprettholdes når lader kobles til bilen.
Terrengegenskapene som definerer Range Rover-opplevelsen videreføres i elektrisk form
Range Rover Electric leverer kraft med en imponerende enkelhet og tar konseptet kjøring med én pedal til et nytt nivå. I tillegg til å redusere farten og lade batteriet gjennom regenerativ bremsing, er systemet integrert med Terrain Response. Dette gjør at bilen kan stoppe helt og automatisk aktivere Hill Hold, slik at føreren kan starte igjen uten å bruke bremsene. Range Rover Electric er også testet til det ekstreme, med kjøring på bratte 28-graders og 17-graders hellinger med ulik friksjon på det arktiske testanlegget – alt for å bevise at én-pedalskjøring fungerer selv i utfordrende terreng.
For å sikre at den elektriske Range Roveren bevarer sine ikoniske kjøreegenskaper under alle forhold, er luftfjæringen med to kamre spesielt utviklet for å håndtere karosseribevegelser knyttet til bilens unike vektfordeling.

Trygg og presis på alle typer underlag
Testkjøringen på is demonstrerer hvordan firehjulstrekkteknologien i Range Rover Electric leverer trygg og presis fremdrift på alle typer underlag. Takket være den elektriske drivlinjens raske og nøyaktige momentkontroll kan Intelligent Driveline Dynamics (IDD) fordele dreiemomentet til bakhjulene fra 100 % til 0 %, og dermed hindre hjulspinn og tap av grep. Det integrerte traction management-systemet sørger for optimal stabilitet ved å justere motoreffekten på bare 50 millisekunder – og leverer momentoverføringer opptil 100 ganger raskere enn et tilsvarende system i en bil med forbrenningsmotor.
Teamet fortsetter utviklingsprogrammet etter andre sesong i Arjeplog, og vi er enda nærmere mulighet for å legge inn bestilling på Range Rover Electric!
