Den ustoppelige Defender 4×4-serien er mer unik og eventyrklar enn noensinne, takket være oppgraderte detaljer, design og teknologi på modellene 90, 110 og 130, inkludert Defender OCTA.
Oppgraderinger på tvers av Defender-modellene inkluderer nytt hovedlysdesign med signaturgrafikk, tåkelys som standard og sotete baklys. En oppgradert palett med moderne eksteriørfarger og finisher, inkludert Woolstone Green og Borasco Grey, kompletteres av oppgraderte detaljer og materialer. En stor 13,1″ berøringsskjerm gir en mer intuitiv bruk av infotainmentsystemet.
Adaptive Off-Road Cruise Control er for første gang tilgjengelig på Defender1 , noe som gjør terrengkjøring mer komfortabelt og enklere enn noensinne. Og Defender 130 er nå tilgjengelig med en integrert luftkompressor (ekstrautstyr) for enkel justering av dekktrykket under terrengkjøring.
Terrengkongen Defender OCTA er tilgjengelig i den nye og eksklusive karosserifarge Sargasso Blue, med taktile detaljer i Textured Graphite. Patagonia White Matte Wrap er også planlagt for Defender OCTA- og 5,0-liters V8-modellene mot slutten av 2025.

«Mer enn fem år etter lanseringen har Defender vist seg som en varig suksess. Med tradisjoner helt tilbake til den første I-serien i 1948, fortsetter Defender å fange kundenes oppmerksomhet. Utvalget omfatter nå alt fra Hard Top til den episke Defender OCTA. Vi fortsetter med full produksjonskapasitet for å dekke etterspørselen, og de siste endringene er en del av vårt kontinuerlige engasjement for å gjøre eventyrene enda mer tilfredsstillende. Nye designoppgraderinger, farger og mer tilbehør er en forlengelse av fjorårets omfattende oppgradering av Defender, noe som gjør vår ikoniske 4×4 bedre og mer attraktiv enn noensinne.»
Mark Cameron, Managing Director hos Defender
Stilrent og robust eksteriør
Defenders robuste eksteriør har nye støtfangere foran og bak i Silicon Silver eller Carpathian Grey Satin, og et nytt teksturert mønster for luftinntakene på panseret og på sidene. Dette gir bilen et robust og eventyrlystent uttrykk. Alle modellene har nye navkopper i Gloss Black med Defender-logo.
Nyutviklede frontlykter med ny og unik signatur, innfelte sotede baklys for et stilrent uttrykk og bedre sikt, lyser opp veien på alle eventyr. Grilldetaljer i Gloss Black er nå standard, komplettert med en mørk, oval logo.

Nye 22″ alufelger med syv eiker i Diamond Turned Dark Grey og nye karosserifarger er også tilgjengelig. Karosserifargen Borasco Grey er inspirert av sølvgruven Borasco i California, med en fin og klar finish. Woolstone Green er derimot inspirert av Woolstone-fossen i Storbritannia. Den dypgrønne finishen er en hyllest til den britiske naturen med varme undertoner og detaljer i Medium Aluminium og Coarse Yellow.
Ny infotainmentskjerm og førerassistanseteknologi
Defender har nå en ny og større 13,1″ berøringsskjerm rett over den ergonomiske dashbordmonterte girvelgeren.
Det nye midtkonsolldesignet gir mer plass. Et skyvbart oppbevaringsrom skjuler småting, med tilgang til et større oppbevaringsrom under. De avtakbare sidelommene er tilgjengelige som en del av Signature Suite-oppgraderingen, og kabelføringen sørger for enkel lading av enheter uten kabelrot. Alternativt kan brukerne velge ekstrasete foran på de fleste modellene2.
Defender er nå for første gang tilgjengelig med Adaptive Off-Road Cruise Control for enkel og komfortabel terrengkjøring1. Teknologien er en videreutvikling av All Terrain Progress Control og lar føreren stille inn ønsket komfortnivå ved terrengkjøring. Dette gir enklere og mer komfortabel kjøring, samtidig som føreren kan konsentrere seg om å manøvrere bilen. Systemet justerer hastigheten automatisk for å opprettholde ønsket komfortnivå på ujevnt underlag, noe som bidrar til enklere og mer komfortabel terrengkjøring.1
Et nytt førervendt kamera3 gir føreren ekstra trygghet under kjøring. Ved å overvåke blikket til føreren avgir systemet lyd- og lyssignaler, som sikrer at føreren er oppmerksom på veien foran. Denne funksjonen kan justeres, aktiveres eller deaktiveres via førerassistansemenyen.

Defender OCTA
Defender OCTA er terrengkongen i den ustoppelige Defender-familien, med 4,4 liters V8 Twin Turbo og 635 hk, innovativ 6D Dynamics-fjæring, Body and Soul Seats og en dedikert OCTA-modus for terrengkjøring.
Den raskeste og mest kapable Defenderen har en oppgradert fargepalett for enda flere valgmuligheter. I tillegg til de eksisterende karosserifargene Charente Grey og Petra Copper kan kundene nå velge mellom Borasco Grey og nye Sargasso Blue. Sargasso Blue har en glans som minner om Sargassohavet.
I tillegg til Matte Protective Film som er tilgjengelig på alle Defender OCTA-biler, kan kundene også velge Patagonia White Matte Wrap mot slutten av 2025 (gjelder også Defender 5,0-liters V8-modeller). Filmen er oppkalt etter de snødekte fjellene i Santa Cruz i Arizona i USA, og har en unik hvitfarge med glatt, matt finish.
Det selvsikre uttrykket til Defender OCTA fremheves av en ny Textured Graphite-finish, noe som gir den mest kapable og holdbare Defenderen et enda mer robust uttrykk. Den matte overflaten med metalliske flak skaper en følelse av robust luksus. Viktige kontaktpunkter inkluderer støtfangere foran og bak, luftinntak på panseret, luftinntak på sidene og motiv på panseret med Phosphor Bronze-finish.
I tillegg er eksteriør- og interiørdetaljer i Chopped Carbon Fibre nå tilgjengelig som ekstrautstyr på Defender OCTA, sammen med ytterligere personalisering, inkludert Matte Protective Film, fire interiørfarger og et utvalg av felger og dekk, inkludert 20″ smidde alufelger.

Ekstrautstyr og tilbehør
Tilbehørspakkene for Defender lar kundene personalisere bilen og inkluderer Explorer Pack, Adventure Pack og Urban Pack. Nytt individuelt tilbehør inkluderer svarte varianter av Expedition takstativ, lastestativ og understellsbeskyttelse foran, mens terskelplaten bak også tilbys i en mørk finish i tillegg til den eksisterende blanke finishen.
Det er enklere enn noensinne å stige inn og ut av Defender takket være innfellbare eller faste stigtrinn. Eventyrlysten og terrengegenskapene til Defender OCTA er ytterligere forbedret med en spesialintegrert vinsj på 4.500 kg med deksel i Chopped Carbon Fibre. Defender 130 er nå tilgjengelig med integrert luftkompressor – perfekt for å fylle luft i dekkene etter kjøring i myk sand. I tillegg er panserdekalene i Matte Black oppgradert med nytt Defender-motiv på modellene 90, 110 og 130.
1 Adaptive Off-Road Cruise Control er ikke tilgjengelig på Defender OCTA.
2 Ekstrasete foran er ikke tilgjengelig på Defender OCTA.
3 Tilgjengelighet av førervendt kamera varierer avhengig av marked. Ta kontakt med din forhandler for tilgjengelig og vilkår. Biler i GSR II-markeder og/eller NCAP-markeder vil gå tilbake til Høy-modus ved hver tenningssyklus. Biler i andre markeder vil gå tilbake til Egendefinert modus ved hver tenningssyklus. Innstillingene som er valgt av føreren i Egendefinert modus vil bli husket av bilen, uavhengig av marked. GSR II (General Safety Regulation II) er en sikkerhetslovgivning som trådte i kraft for nye modeller i 2022.