SVO-avdelingen utvikler og bygger allerede Jaguar I-Pace eTrophy som er en del av Formula E-Serien. Dette har lært oss mye om håndtering av batteri og varme og ikke minst programvare utvikling. – Dette har lært oss en masse og ligger til grunn for en SVR-utgave på veien, forteller van der Sande.
SVO-avdelingen utvikler og bygger allerede Jaguar I-Pace eTrophy som er en del av Formula E-Serien.
I-Pace eTrophy produserer like mye kraft som vei-versjonen og etter å ha strippet den ned for overflødig vekt for så å rigge den med veltebur og sikkerhetsutstyr, veier den omtrent det samme som vei-versjonen.
Ser vi på noen av de bilene som er trillet ut av SVO-fabrikken, som Jaguar F-Pace SVR og F-Type SVR, er disse jazzet opp med mellom 150 og 180 hester mer enn ikke-SVR versjonene.
Hvis SVO gjør tilsvarende med I-Pace, snakker vi om opp i mot 600 hk og nok til å utfordre det som en viss konkurrent kaller for «latterlig-modus» i et Lyskryss Grand Prix.