Range Rover. Helelektrisk. Ekstremtestet.

Range Rover Electric vil være ledende innen elektrifisert fremdrift, raffinement og luksuriøse kjøreopplevelser, og de første prototypene prøvekjøres nå i noen av verdens mest krevende testområder.

Den mest kapable elektriske luksus SUV-en

Range Rover Electric forventes å bli den mest kapable elektriske luksus SUV-en: Prototyper under krevende testing i varmt vær

Range Rover Electric prototyper befinner seg for tiden i et av verdens mest utilgivelige klimaer, og gjennomgår de mest intensive testene noensinne for en Range Rover.

Som en del av den krevende utviklingen av den første helelektriske Range Roveren, er De forente arabiske emirater det beste utgangspunktet for omfattende testing i den varme ørkenen. Bilens ytelse og effektivitet utfordres til det ytterste for å sikre at hele fremdriftssystemet er pålitelig temperaturregulert for lang levetid og optimal rekkevidde.

RR BEV TD 28112024 09

Range Rover utsetter sitt nyeste og mest intelligente varmestyringssystem for krevende tester i ubarmhjertige temperaturer på 50 °C og opptil 90 % luftfuktighet. I et testmiljø som alle Range Rovere utsettes for, finnes det ikke noe mer utfordrende sted for et klimasystem. Ingenting er uutforsket i jakten på optimal komfort og enestående kjøreegenskaper – fra dynamisk ørkenklatring til solfylt bykjøring.

Range Rover Electric leverer imponerende effektivitet og overgår de termiske testresultatene som er registrert for alle Range Rovere på sand. Den eksemplariske termiske ytelsen trosser alle begrensninger og opprettholdes kontinuerlig under intensiv, langvarig ørkenkjøring.

«Et varmt klima er en av de mest utfordrende for alle elbiler, på grunn av behovet for å kjøle ned kupeen og optimalisere batteriytelsen samtidig. Den ekstra utfordringen med å kjøre på sand krever kontrollert dreiemoment i lav hastighet, så våre spesialutviklede trekkraft- og varmestyringssystemer fungerer sammen for å sikre at kraftleveringen forblir upåvirket. Våre tester har vist at i dette klimaet, ved gjentatte ganger å kjøre tilsvarende 100 meter oppoverbakke på fin sand, matcher eller overgår Range Rover Electric ytelsen til sine ICE-ekvivalenter takket være introduksjonen av disse nye funksjonene.»  Thomas Müller, Executive Director, Product Engineering

RR BEV TD 28112024 10

Range Rover Electric drar nytte av mer enn 50 års banebrytende innovasjoner for å levere trygghet og komfort i alle typer terreng. Denne syklusen av robusthets- og holdbarhetstester bekrefter Range Rovers evne til å kjøre overalt inn i denne elektriske tidsalderen. Range Rovers intelligente elektriske fremdriftssystem og avanserte Terrain Response-system skaper en sømløs opplevelse utenfor Dubais metropol og i ørkenen, med sine enestående kjøreegenskaper.

Velbalansert vektfordeling og et avansert hjuloppheng opprettholder kontroll og stabilitet i sanden, og gir optimal stabilitet. Kompromissløse trekkraftsystemer gir øyeblikkelig dreiemoment for rask akselerasjon, responsvillighet og raffinert kjøring selv på ulike sanddyneformasjoner.

Det nye Intelligent Torque Management-systemet på Range Rover Electric fordeler momentoverføringen direkte til hver enkelt kontrollenhet, noe som reduserer responstiden til hvert enkelt hjul fra ca. 100 millisekunder til 1 millisekund, for bedre veigrep ved kjøring på fin sand.

RR BEV TD 28112024 01

I hjertet av Sharjahs Al Badayer-ørken står «Big Red» høyt blant safranfargede sanddyner. Den naturlige sanddyneformasjonen på 91 meter er Dubais største sanddyne for ørkenklatring. Alle Range Rover-biler gjennomfører stigningen fem ganger uten å vise redusert ytelse før de går videre til neste testtrinn. Range Rover Electric besto testen med glans.

Range Rover Electric utmerker seg i denne viktige utviklingsfasen. Forberedelsene fortsetter for å ytterligere å raffinere og skape selve essensen av Range Rover-luksus før vi tar imot kundebestillinger i 2025.

SJEKK UT VÅRE BILER PÅ LAGER

SJEKK UT VÅRE BILER PÅ LAGER

Billingstad